Regulamin świadczenia usługi przewozu przez ASTER TAXI sp. z o.o.

§ 1
DEFINICJE, POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Przez użyte w Regulaminie określenia należy rozumieć:
a) Regulamin – niniejszy dokument,
b)Przewoźnik/ ASTER TAXI – firma wykonująca przewóz –
c) Pasażer – osoba korzystająca z usługi przewozu
taksówką ASTER TAXI
d) Kierowca – osoba prowadząca pojazd, posiadająca stosowne uprawnienia do prowadzenia pojazdu,
e) Rezerwacja – telefoniczne, lub wykonane przy pomocy aplikacji mobilnej
f) Zamawiający – osoba dokonująca rezerwacji przewozu,
g) Dyspozytor – osoba obsługująca centralę telefoniczną do rezerwacji przewozu,
h) Pojazd – pojazd drogowy (taksówka) wykorzystywany przez przewoźnika do realizacji umowy przewozu,
i) Umowa przewozu – umowa zawarta pomiędzy ASTER TAXI a pasażerem w chwili dokonania rezerwacji lub zajęcia miejsca w pojeździe; na jej podstawie zobowiązuje się przewieźć za określoną odpłatnością pasażera i jego bagaż do lokalizacji docelowej, wskazanej przez pasażera.
2. Kierowca ASTER TAXI oświadcza, że spełnia przewidziane przepisami prawa powszechnie obowiązujące wymogi, pozwalające na realizację przewozów drogowych taksówkami.

§ 2
ZAMAWIANIE PRZEWOZU
1. Przewóz można zarezerwować poprzez:
a) skorzystanie z wolnej taksówki oczekującej na postoju lub zatrzymując wolną taksówkę w bezpiecznym miejscu, umożliwiającym zatrzymanie pojazdu (parking, zatoczka, itp.),
b) dokonanie telefonicznej rezerwacji przewozu pod numerami telefonu przedsiębiorstwa ASTER TAXI
c) dokonanie rezerwacji przewozu poprzez aplikację mobilną
2. W przypadku rezerwacji przewozu w sposób opisany w ust. 1b, dyspozytor centrali poinformuje zamawiającego o dostępności taksówki oraz orientacyjnym czasie oczekiwania na przyjazd taksówki. Po potwierdzeniu przez zamawiającego, kierowca niezwłocznie kieruje taksówkę na wskazane przez zamawiającego miejsce odbioru pasażera.

§ 3
CENNIK
1. Cennik usług przewozowych jest liczony za każdy przejechany kilometr i jest dostępny na stronie internetowej www.astertaxi.pl
2. Ceny zawarte w cenniku, o którym mowa w ust.1 powyżej, mogą zostać ustalone w sposób odmienny na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy przewoźnikiem a pasażerem.
3.Pasażer/Zamawiający ma możliwość uzyskania wyceny przejazdu 4.Wycena ma charakter orientacyjny
5.Wycena może mieć charakter Ceny Gwarantowanej w przypadku wyrażenia chęci otrzymania takiej ceny przez Pasażera/Zamawiającego
6.Cena gwarantowana przestaje obowiązywać w przypadku;
a)zmiany punktu docelowego
b)dodatkowego postoju
c)niezgłoszonych punktach pośrednich
d)zmianie trasy przez pasażera
e)nie zgłoszeniu usług dodatkowych
W przypadku zaistnienia w/w przesłanek do anulowania Ceny gwarantowanej, pasażer zobowiązany jest uiścić standardowa cenę wynikającą z taksometru/aplikacji mobilnej kierowcy.

§ 4
FORMY PŁATNOŚCI
1. Płatności za przewóz można dokonać:
a) gotówką,
b) kartą płatniczą,
c) BLIK,
d) voucher,
e) karta przedpłatowa,
f) karta podarunkowa.
2. Pasażer chcący otrzymać fakturę VAT za przewóz, zgłasza kierowcy ten fakt przed rozpoczęciem przewozu, podając numer nip. Faktura zostanie wystawiona pasażerowi niezwłocznie przez kierowcę oraz udostępniona w systemie fakturowym do którego dostęp Pasażer otrzyma w wiadomości SMS

§ 5
OBOWIĄZKI KIEROWCY
1. Kierowca dba o bezpieczny i komfortowy przejazd pasażera.
2. Kierowca w miarę możliwości pomaga pasażerowi przy wsiadaniu, opuszczaniu taksówki, w tym przy załadowaniu bagażu do pojazdu.
3. Kierowca może przewozić pasażera tylko po uprzednim włączeniu taksometru lub aplikacji mobilnej służącej do wyceny przejazdu.
4. Kierowca przestrzega przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym oraz pozostałych aktów prawnych regulujących zasady przewozu. Wszelkie naruszenia przez kierowcę przepisów ruchu drogowego podczas przewozu mogą być zgłaszane przez pasażera na zasadach określonych w dziale reklamacje 
5. Kierowca zobowiązany jest poruszać się według wskazań systemu nawigacyjnego oraz zgodnie z własną wiedzą dotyczącą topografii miasta, rozkładu najważniejszych punktów miasta oraz optymalnych

dróg dojazdowych do nich, a także aktualnej sytuacji drogowej (korki, remonty). Pasażer może zażądać przejazdu trasą przez niego wskazaną lub dokonać wyboru spośród alternatywnych tras proponowanych przez kierowcę.
6. Kierowca po wykonanej usłudze wystawia pasażerowi paragon fiskalny, chyba że przejazd realizowany i opłacany jest bezgotówkowo a pasażer zgłosił chęć otrzymania faktury VAT.
7. Kierowca dba o należyty wygląd pojazdu oraz jego czystość wewnątrz i na zewnątrz, celem zapewnienia optymalnych warunków przewozu. 
8. Po zakończeniu przewozu kierowca przypomina pasażerowi o zabraniu bagażu. W przypadku gdy pasażer pozostawił rzeczy osobiste lub bagaż w pojeździe, kierowca niezwłocznie zgłasza ten fakt klientowi.

§ 6
ZASADY PORZĄDKOWE DOTYCZĄCE PRZEWOZU, OBOWIĄZKI PASAŻERA
1. Pasażerami mogą być osoby fizyczne . Dzieci poniżej 13 roku życia mogą podróżować tylko pod opieką rodzica/opiekuna. Samodzielny przejazd dziecka poniżej 13 roku życia jest możliwy tylko w drodze specjalnej rezerwacji, po dokładnym ustaleniu trasy i warunków przejazdu z rodzicem/opiekunem oraz uzyskaniu jego pisemnej zgody.
2. Pasażer:
a) jest obowiązany do zachowania niewpływającego negatywnie na bezpieczeństwo przewozu,
b) jest obowiązany uiścić należność za przejazd nie później niż w chwili opuszczenia pojazdu.
3. Kierowca może odmówić realizacji przewozu:
a) Pasażera, którego stan wskazuje na nietrzeźwość lub spożycie środków odurzających, agresywnego lub zachowującego się w sposób zagrażający bezpieczeństwu, nieprzestrzegającego podstawowych zasad kultury lub higieny osobistej.
b) Dziecka do lat 13 bez opieki rodzica/przedstawiciela ustawowego lub opiekuna,
c) Pasażerowi ze zwierzęciem bez odpowiedniego przygotowania zwierzęcia do transportu.
4. Kierowca ma prawo zakończyć przejazd przed dotarciem do celu I nakazać opuszczenie pojazdu pasażera w najbliższym bezpiecznym miejscu, pobierając należną opłatę za przewóz w sytuacji:
a) agresywnego zachowania pasażera, mogącego zagrozić bezpieczeństwu przewozu lub będącego wysoce uciążliwym dla kierowcy,
b) niszczenia pojazdu przez pasażera lub jego nadmiernego zabrudzenia, wyrządzania przez niego szkód w pojeździe,
c) niestosowania się przez pasażera do poleceń kierowcy dotyczących bezpieczeństwa przewozu lub do zapisów niniejszego Regulaminu.
5. Kierowca może zakończyć przejazd przed dotarciem do celu podróży w sytuacji problemów technicznych, awarii pojazdu, nagłego zdarzenia drogowego. W w/w nie pobiera się opłaty za przewóz.
6. Kierowca ma prawo odmówić sugestiom/żądaniu pasażera dotyczącym trasy, miejsca zatrzymania się, poszczególnych manewrów i zachowania, itp., gdy nie spełniają one wymogów bezpieczeństwa, w szczególności naruszają przepisy ruchu drogowego.
7. W przypadku spóźnienia lub niestawienia się zmawiającego w wyznaczonym miejscu, powyżej 10 minut kierowca nie ma obowiązku oczekiwania na klienta.
8. W Pojeździe nie spożywa się posiłków i napojów bez zgody kierowcy.
9. Bagaż inny niż podręczny, ze względów bezpieczeństwa, może być przewożony jedynie w bagażniku.
10. Wszelkie zdarzenia (planowane spóźnienie w dotarciu na miejsce spotkania z kierowcą), pasażer zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić kierowcy, na podany numer centrali.

§ 7
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ASTER TAXI I PASAŻERA
1. ASTER TAXI nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty osobiste lub bagaż, pozostawiony w pojeździe.
2. Z przedmiotami osobistymi lub bagażem pozostawionym w taksówce postępuje się stosownie do przepisów dotyczących rzeczy znalezionych oraz właściwych przepisów prawa przewozowego.
3. Przedmioty osobiste lub bagaż pozostawiony w taksówce jest wydawany pasażerowi po podaniu istotnych cech przedmiotu, umożliwiających jednoznaczną identyfikację jego właściciela, z zastrzeżeniem sytuacji, gdy został przekazany właściwemu organowi.
4. ASTER TAXI nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowość lub niewykonanie usługi transportu drogowego w przypadku wystąpienia siły wyższej oraz innych okoliczności, niezawinionych przez ASTER TAXI, takich jak w szczególności:
a) nieprzewidziane utrudnienia w ruchu drogowym, wypadki lub kolizje drogowe powodujące opóźnienia na trasie przejazdu,
b) trudne warunki atmosferyczne,
c) sytuacje wymienione w ust. 4 paragraf 6, w szczególności awarie techniczne,
d) zachowanie pasażera utrudniające przewóz lub stwarzające konieczność zatrzymania pojazdu,
e) zastosowanie się do żądań Policji i innych uprawnionych organów.
5. ASTER TAXI dołoży wszelkich starań, aby zrealizować przejazd najszybciej jak to możliwe przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa na drodze oraz przestrzegania przepisów ruchu drogowego, nie gwarantuje jednak dotarcia przez pasażera na miejsce docelowe w wyznaczonym lub zaplanowanym czasie.
6. ASTER TAXI nie odpowiada za odwołanie kursu z przyczyn od niego niezależnych, ani za powstałe w związku z tym szkody, utracone korzyści
na rzecz klienta. ASTER TAXI zobowiązuje się do niezwłocznego zawiadomienia klienta o zaistniałych okolicznościach i w miarę możliwości zaoferowania innej taksówki.
7. Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone przewoźnikowi (w tym szczególnie za zniszczenia wyposażenia pojazdu) na zasadach ogólnych przewidzianych w Kodeksie Cywilnym.
8. Pasażer, który niszczy lub zanieczyszcza pojazd jest zobowiązany do usunięcia szkody we własnym zakresie lub dokonania zapłaty na rzecz KIEROWCY ASTER TAXI, kwoty stanowiącej równowartość kosztów, które musi ponieść przewoźnik w celu całkowitego naprawienia szkody.
9. ASTER TAXI wprowadza zryczałtowaną wysokość w/w kosztów w wysokości:
– 300,00 zł zwykłe zabrudzenie, przekraczające jednak normalne zabrudzenia przyjęte przy prawidłowym korzystaniu z pojazdu, – 1000,00 zł zabrudzenie wymagające np. prania tapicerki, usunięcia zarysowań pojazdu lub uszkodzenia jego elementów, itp.
10. Kierowca jest uprawniony do dochodzenia kosztów przekraczających wysokości określone w ust. 7, w przypadku, gdy poniósł szkodę w większej wysokości.

§ 8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy kodeksu cywilnego.
2. W przypadku, gdy poszczególne postanowienia Regulaminu okażą się bezskuteczne lub niewykonalne, inne postanowienia pozostają w mocy.
3. Regulamin i cennik ASTER TAXI mogą podlegać zmianom. Zmieniony regulamin obowiązuje po upływie 1 dnia od jego opublikowania na stronie internetowej.
4. Regulamin obowiązuje od dnia 28.01.2024 roku.
5. Pasażer akceptuje niniejszy Regulamin z chwila zamówienia usługi

Paragon fiskalny w formie elektronicznej

E-paragon można wystawić w każdej sytuacji, w której wymagane jest wystawienie paragonu fiskalnego i sprzedawca uzyskał zgodę nabywcy na jego wystawienie. Wymóg wystawienia paragonu fiskalnego wynika z art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy o VAT, która wskazuje, że „podatnicy prowadzący ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących są obowiązani wystawić i wydać nabywcy paragon fiskalny lub fakturę z każdej sprzedaży:

a) w postaci papierowej lub
b) za zgodą nabywcy, w postaci elektronicznej,

Wydanie e-paragonu może nastąpić przez:

  1. SMS,
  2. e-mail,
  3. za pośrednictwem aplikacji mobilnej z odpowiednią funkcją.

Pasażer zamawiający usługę wyraża zgodę na otrzymywanie paragonów fiskalnych w formie elektronicznej 

Scroll to Top